Activități opționale

Pentru a completa educația copiilor, la CEML, am îmbogățit curriculumul Montessori cu opționale atent selecționate din arii cât mai variate. În alegerea acestora, am ținut cont de principiile după care ne ghidam ca și Centru Educațional, și anume:

  • Să colaborăm cu persoane care să se poată conecta în mod autentic cu copiii pentru a le capta interesul şi pentru a crea “pasiuni” durabile.

  • Să facem echipă cu profesioniști specializați în lucrul cu copiii.

  • Să lucrăm cu oameni care predau în acord cu valorile şi principiile de educație Montessori.

     

    Oferta opționalelor pentru anul educațional 2017-2018:

     

1. Cursul de exprimarea emoțiilor prin exerciții de actorie și pantomimă a avut rezultate foarte bune cu mulți copii, am avut multe feedback-uri pozitive din partea multor părinți și educatoare. Profesoara de actorie cunoaște foarte multe tehnici de lucru cu copiii, care intotdeauna au adus rezultatul scontat. Exercițiile de improvizație tip Keith Johnstone sunt o formă de teatru în care sunt folosite tehnici de improvizație teatrală pentru a crea dialoguri, scene sau povestiri. Această metodă îmbunătățește capacitatea de ascultare, capacitatea de a face propuneri clare, capacitatea de a reacționa spontan și cu încredere. În cadrul cursului, copiii vor experimenta cum este să asculte, să observe, să-și cultive spontaneitatea și intuitia, şi cel mai important, să-şi recunoască şi să-şi numească propriile emoţii.

2. Opționalul de dansuri este un prilej de mare bucurie pentru copii, iar profesoara de dans este cu adevărat talentată în lucrul cu copiii și reușește să-i coordoneze în realizarea unor coregrafii emoționante. Dansul contribuie la îmbunătăţirea motricităţii datorită marii varietăţi a mişcărilor, repetate în condiţii variate şi influenţează calităţile motrice, cu precădere îndemânarea şi rezistenţa generală. Dansul reprezintă pentru preşcolar o formă excelentă de activitate, capabilă să favorizeze fortificarea organismului, organizarea în mod plăcut şi util a timpului liber.dintre clapele albe şi cele negre şi dintre clapele de la stânga mergând către cele din dreapta)

.

3. Artă Plastică: Pictură, Bricolaj, Colaje – Copilul are nevoie să știe că nu există limite peste tot și că își poate exprima trăirile. Este încurajat spre experimentare, descoperire și creativitate, având multe materiale la dispoziție precum: creioane cerate, pasteluri, toc și peniță, cărbune, creioane acuarelate, bețe de lemn, hârtie creponată etc. Dacă instinctele noastre de a crea şi de a ne exprima nu ar fi suprimate, ne-am trasa viaţa diferit, în moduri mult mai personale şi expresive. Culoarea, lumina şi textura pot stimula simţurile şi trezi emoţiile. Suntem în era în care ne concentrăm pe om ca măsura a tuturor lucrurilor. Mai multe posibilităţi de alegere, expunere, mai multă informaţie, comunicare permanentă prin orice mijloace, astfel încat omul devine o lume in sine, vastă şi unitară, o adevarată sursa de inspiraţie.

4. Limba si cultura japoneza Prezentul curs este special conceput pentru copiii cu vârste cuprinse între 2-6 ani , propunându-și creearea unei atitudini pozitive asupra învățării unei limbi străine, prin introducerea cântecelor, a jocurilor și a lucrului manual din Japonia, potrivite vârstei și intereselor celor mici. Astfel, micuții își vor însuși o pronunție corectă a sunetelor din limba japoneză și vor învăța treptat cuvinte, cântece și poezii. Copiii vor experimenta învățarea unei limbi străine mai puțin obișnuită prin expunerea la sunetele vocalice specifice alfabetelor limbii japoneze. Vor dobândi încredere în propriile abilități de receptare a noilor informații şi vor lua contactul cu o tradiție și cultură total diferită dintr-o țară în care modernul și tradiționalul fac o echipă excelentă și în care respectul și arta ocupă un loc fruntaș.

5. Limba si cultura chineza – Profesoara de chineză este o adevărată iubitoare de cultură și limbă chineză, care ne molipsește cu pasiunea ei, făcându-ne să ni se pară o limbă accesibilă si interesantă. Cum limba chineză se află în topul celor 10 cele mai vorbite limbi, Cristina a dorit să-și aprofundeze cunoștințele, și în acest sens, a luat contact direct cu civilizația chineză timp de un an de zile la Beijing. Cursul de limbă și cultură chineză se adresează copiilor și își propune să îi ajute în procesul de dezlegare a misterelor limbii și culturii chineze, insuflându-le totodată dorința de studia și în viitor cea mai vorbită limbă din lume. Dezvoltarea capacităților lingvistice ale copiilor prin intermediul unor activități interactive şi creearea unui vocabular adecvat vârstei cursanților cu ajutorul jocurilor de rol, a dialogului sunt câteva dintre obiectivele cursului.

6. Atelierul de drumming – percutie – Pe lângă ‚bătutul la tobe’, profesorul îmbină pedagogia cu știința, urmărește dezvoltarea ‚ascultării’ ritmului fiecărui copil precum și creerea ritmului propriu al fiecărui copil. Puteți citi mult mai mult din ceea ce face, în prezentarea atașată. Pe noi ne-a convins! Dintre toate instrumentele, cele de percuție sunt de departe cele mai accesibile; iată o modalitate simplă de a lucra cu abstracțiunile, folosind obligatoriu ambele emisfere cerebrale într-o manieră echilibrată, ceea ce conduce la o așezare armonioasă și corectă a conceptelor dar și a întregului instrumentar mental. Lucrul cu un instrument muzical, literalmente instruiește…mintea!

7. MultiSport – Considerăm mișcarea ca fiind vitală în acest secol în care viața devine din ce in ce mai automatizată. Pentru a insufla dragostea față de sport și mișcare am căutat oameni cu adevărat dedicați și totodată înzestrați motric pentru a lucra cu copiii. Căutările noastre s-au oprit la cei de la Multisport care oferă un pachet complex de servicii, după cum vă veți convinge și dumneavoastră citind prezentarea lor. Conceptul nostru conține metode şi tehnici speciale, prin care urmărim să descoperim şi să cultivăm o serie întreagă de înzestrări şi aptitudini atletice de-ale copiilor. Metodele de antrenament sunt special proiectate pe categorii de vârstă, fiind adaptate mai multor tipuri de inteligenţă: secvențială, kinestezică, vizuală/spațială.

8. Laboratorul de experimente – Ne amintim cu placere feţele copiilor şi receptivitatea cu care pariticipă la opţionalul de experimente. Copiii sunt  nerăbdători să vada în fiecare săptămână ce mai propune profesoara interesant de experimentat. La fel suntem şi noi, abia aşteptăm să vedem ce mai experimentăm şi anul acesta. Copiii sunt mult mai curioși decât adulții, iar acest lucru este un bun prilej pentru a le forma o atitudine activă față de mediul înconjurător. Curiozitatea lor poate contribui la o observare eficientă a tuturor fenomenelor, a realității înconjurătoare. Cu puțin ajutor, copiii pot observa lucruri pe care un adult le poate ignora. Experimentarea stă la baza cunoașterii și ajută copilul să aibă incredere in forțele proprii de creație.

9. Opţionalul de pian şi de educaţie muzicală se adreseazaă tuturor copiilor  cu  varste cuprinse  între  2  şi  6  ani, şi  are în  vedere dezvoltarea urechii muzicale a acestora prin joc, comunicare şi activităţi de grup specifice.  Pianul este, poate unul dintre cele mai indicate instrumente cu care cei mici să inceapă incursiunea în fascinanta lume a muzicii. În cazul pianului (spre deosebire de alte instrumente, precum vioara, de exemplu) copiii observă că sunetul se oţine rapid ţi uşor, doar prin apăsarea unei clape, şi pot sesiza cu uşurinţă diferenţele dintre note (diferenţele dintre clapele albe şi cele negre şi dintre clapele de la stânga mergând către cele din dreapta).